Geslaagde inspiratiedag

cu+limburg+logo+2.png
Door ChristenUnie Limburg op 17 oktober 2021 om 15:18

Geslaagde inspiratiedag

Op zaterdag 16 oktober had de ChristenUnie in Limburg na lange tijd weer een inspiratiedag. Het houden van inspiratiedagen is een goede traditie geworden in Limburg en het was fijn om weer bij elkaar te kunnen komen. Het zonnetje scheen, de koffie en thee stonden klaar en de meeste sprekers waren aanwezig. Kortom, het beloofde een mooie morgen te worden.

Vanaf kwart voor tien begon de zaal zich te vullen. Voor de een was het de eerste inspiratiedag, de ander had er al heel wat meer mee gemaakt.

De ochtend startte met een korte overdenking van voorzitter Ron van der Spoel aan de hand van psalm 1. De ChristenUnie staat voor integriteit. Ron deed de oproep aan een ieder om dit ook in de praktijk te laten zien en je inspiratie daarvoor uit de bijbel te halen. Maarten Verkerk ging vervolgens in op het belang van christelijk-sociale politiek. Hij benoemde daarbij dat je altijd scherp moet hebben welke onderliggende waarden in een debat aanwezig zijn. Ook illustreerde hij hoe hij het christelijk-sociaal denken toepast in zijn werk als senator. Het was de bedoeling dat Roel Kuiper dit onderwerp voor zijn rekening zou nemen, helaas was hij verhinderd. Dank aan en waardering voor Maarten dat hij dit onderdeel schijnbaar moeiteloos overnam.

Tjitske Kuiper nam de aanwezigen mee in de wereld van de gemeenteraadsverkiezingen. Als fractievoorzitter van de ChristenUnie in de gemeenteraad van Amsterdam weet zij hoe lastig het is om een eerste zetel te behalen. Met concrete stappen en tips liet ze zien waar de fracties in Brunssum en Maastricht op moeten letten en hoe ze zich zo goed mogelijk op de verkiezingen kunnen voorbereiden. Een van de punten die ze meegaf, is dat het behalen van een zetel belangrijk is, maar dat het nog belangrijker is om aanwezig te zijn en oor en oog te hebben voor de mensen.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 doet de ChristenUnie in Limburg mee in Brunssum en Maastricht. Frans Visscher en Ingeborg Dijkstra - Verbeek hadden de mooie taak om als lijsttrekker iets te vertellen over de thema's waar ze op in willen zetten, hoe het met de voorbereidingen gaat en waar ze mogelijk nog ondersteuning kunnen gebruiken.

Het was goed om elkaar te ontmoeten en te inspireren. En het is inderdaad een mooie ochtend geworden, die op een heerlijke manier werd afgesloten met een uitgebreide lunch.

Labels: , ,