Kandidatenlijst ChristenUnie Maastricht vastgesteld

cu+limburg+logo+2.png
Door ChristenUnie Limburg op 27 november 2021 om 12:27

Kandidatenlijst ChristenUnie Maastricht vastgesteld

De ChristenUnie Limburg heeft de kandidatenlijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 voor Maastricht vastgesteld. Eerder was al bekend dat Ingeborg Dijkstra-Verbeek lijsttrekker wordt in Maastricht, nu zijn ook de overige kandidaten bekend.

De selectiecommissie heeft onder leiding van Pauline Schonewille-Janssen de afgelopen weken een heel aantal gesprekken gevoerd met diverse mensen uit Maastricht. Doel was te komen tot een gebalanceerde kandidatenlijst met een mooie mix van mensen die zich elk op hun eigen manier in willen zetten voor onze gemeente. En dat doel is bereikt, aldus Pauline. Het bestuur is dankbaar voor het enthousiasme van alle kandidaten en wenst hen veel wijsheid toe. We mogen ons met elkaar inzetten voor de bloei van onze stad. Dat doen we door te laten zien waar we voor staan, wat christelijk-sociale politiek inhoudt, maar ook door er gewoon veel te zijn, met mensen te praten en te luisteren.

Voor Maastricht staat Lotte de Haan op plek 2. Tien jaar geleden verhuisde zij naar Maastricht voor haar studie rechten. Nog altijd woont zij daar met veel plezier, inmiddels met haar man en zoontje. Zij heeft de ChristenUnie masterclass in Limburg gevolgd en stagegelopen als beleidsmedewerker bij ChristenUnie in de Tweede Kamer. Lotte vindt het belangrijk om in haar vrije tijd maatschappelijk betrokken te zijn, bijvoorbeeld bij International Justice Mission en in de lokale kerk. De plekken 3 en 4 worden bezet door studenten Leonie Frissen en Michiel Boer. Leonie is geboren en getogen in Limburg en weet wat er leeft onder de (jonge) mensen in Maastricht. Ze heeft als katholieke jonge vrouw ontdekt dat de ChristenUnie prima bij haar past en wil samen met de anderen werken aan een rechtvaardigere samenleving. Michiel studeert rechten in Maastricht en heeft zich al eerder ingezet voor de ChristenUnie, zowel als bestuurslid bij ChristenUnie Oldebroek en als penningmeester bij PerspectieF, ChristenUnie-jongeren. Hij maakt graag tijd vrij voor theatersport. En op plek 5 staat Charlotte van Langevelde. Charlotte, afkomstig uit Zeeland, streek 13 jaar geleden neer in Limburg. Ze woont nu met veel plezier in De Heeg. Ze geniet van haar werk in het sociaal domein en de kinderopvang. In haar vrije tijd is Charlotte actief in de kerk als jeugdleider.

Op de plekken 6 tot en met 16 staan achtereenvolgens: Johan van Groningen (6), Patrick Bormans (7), Benjamin Noordermeer (8), Onno van Schayck (9), Astrid Feddes (10), Pim Oosterhuis (11), Stefanus Schenkel (12), Liesette Sullot (13), Jan Bosch (14), Gertjan Kamps (15) en Klaas Koelewijn (16).

Labels: ,