Berichten geschreven door Ingeborg Dijkstra-Verbeek

1. Ingeborg-ChristenUnie blog 5 februari - Onze Lieve Vrouwe.jpeg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 9 februari 2022

Wat bezielt je?

Afgelopen zaterdag (5 februari 2022) zijn we tijdens onze luistertour in gesprek gegaan met Monseigneur Jan Vries, pastoor van de Onze Lieve Vrouwebasiliek en parochie Sint-Pieter in Maastricht. We zagen direct dat de prachtige basiliek een grote aantrekkingskracht heeft op jong en oud. Veel mensen kunnen er niet langslopen zonder er even binnen te gaan. En terecht!

Lees meer over "Wat bezielt je?"
  2. Ingeborg-ChristenUnie blog 18 december - Foto Ingeborg+Farèn.jpeg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 18 december 2021

Aan het werk in Wittevrouwenveld

Nu de werkgelegenheid onder druk staat en de werkloosheid stijgt, is het een extra grote uitdaging om iedereen in gelijke mate aan het werk te houden. De afstand van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dreigt nog groter te worden dan deze al was. Overheden en werkgevers moeten alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat deze mensen niet het kind van de coronacrisisrekening worden, maar dat ook nu ieders talent wordt benut.

Lees meer over "Aan het werk in Wittevrouwenveld"
  3. Ingeborg-ChristenUnie blog 11 december - Ekoplaza foto.jpeg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 17 december 2021

Duurzame ondernemers in Wyck

Afgelopen zaterdag hebben we met het team van ChristenUnie Maastricht verschillende ondernemers bezocht die - net als wij - duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Daar wilden we wel eens meer van weten.

Lees meer over "Duurzame ondernemers in Wyck"
  4. Ingeborg-ChristenUnie blog 4 december - De Heeg.jpeg
    Door Ingeborg Dijkstra-Verbeek op 4 december 2021

Mooie ontmoetingen in De Heeg

Onlangs gingen we tijdens onze luistertour op bezoek bij ’t Heegeneerke, ook wel ‘De hoeskamer vaan De Heeg’ genoemd. Initiatiefnemers Rob Hermans en Marc Claessen vertelden hoe ze jaren geleden als vrijwilliger bij Trajekt actief waren. Uit een enquête was gebleken dat er behoefte was aan een ontmoetingsplek in De Heeg. Rob en Marc hebben toen samen ’t Heegeneerke geopend.

Lees meer over "Mooie ontmoetingen in De Heeg"